Hink-stap-kuch, MacDonalds, scheikunde (?) en rust - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Hink-stap-kuch, MacDonalds, scheikunde (?) en rust - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Hink-stap-kuch, MacDonalds, scheikunde (?) en rust

Door: vivelalisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 Februari 2011 | Frankrijk, Montpellier

Goedemorgen thuisfront!

Jeetje, wat gaat de tijd snel zeg! Voordat je het weet zit er weer een week op. En ook afgelopen week was net zo onverwacht als de week ervoor.

Aangezien Anrien en ik zondag geen apotheek konden vinden, zijn we maandagmorgen naar het centrum gegaan om het doktersvoorschrift te halen die ze mij in het ziekenhuis gegeven hadden. In medische termen stond opgeschreven wat ik nodig had, dus ik geloofde het wel. Totdat mevrouw de apothekeres aan kwam zetten met 20 pakjes medicijnen! Samen met een brace voor mijn enkel maakte dat €53,52. Omdat ik helemaal geen last meer had, heb ik die medicijnen mooi daargelaten. Toch nog €37,00 lichter ging ik de apotheek uit. :( Het blijkt, dat je geen goede dokter bent als je een patiënt niet naar huis stuurt met 20 verschillende soorten medicatie.

Tegengesteld tot maandag ging het dinsdag echt verschrikkelijk met mijn enkel. Mijn brace deed me juist meer pijn dan goed. Af dat ding dus! Nu ligt-ie helemaal verstopt in de kast praktisch ongebruikt te wezen. ;) Die zien we nooit meer.. te-rug!

De rest van de week heeft mijn enkel goed kunnen genezen, dus daar ben ik heel blij mee! Maar omdat het steunen op mijn rechterbeen heel veel energie (en weerstand) vreet, heb ik afgelopen week op een MacDonalds-manier heel veel last gehad van spierpijn, een fikse verkoudheid, droge hoest en als klap op de vuurpijl een spontaan griepje.

En hoezo dan MacDonalds? Nou, mijn lichaam koos iedere dag zijn eigen menu uit:
- Maandag: enkel, spierpijn
- Dinsdag: enkel, verkoudheid
- Woensdag: enkel, verkoudheid, droge hoest
- Donderdag: verkoudheid, droge hoest, griepje
- Vrijdag: verkoudheid, droge hoest

Zaterdag en zondag wilde mijn lichaam geen MacDonalds meer, ik miste mijn fruitsapjes! Dus vanaf afgelopen weekend gaat het helemaal goed met me. :)
Wat ik wel weet, is dat de medische wereld in ieder geval niet failliet gaat door mij:
- €37,00 brace
- €8,00 neusspray
- €4,00 hoestsiroop
- €2,00 stophoest
- €4,00 zakdoekjes

Waarschijnlijk weet ik de oorzaak van al deze ellende: school! Hoe veel ik van de opleiding in Nederland houd, hoe verschrikkelijk ik het hier vind. Docenten die twee uur aan één stuk door praten over onderwerpen waar je de ballen niet van begrijpt! Dus wat doen Anrien en ik in dat geval? Dan gaan we het levensverhaal van de docent raden. En dan gaat de tijd wel iets sneller. :)

Ohja, en dan het scheikunde-incident. Dinsdagmorgen, van 08.00-12.00 uur stond het ingepland. Maar we kwamen niet in een scheikundelokaal terecht.. Hmmm beetje verdacht… Wat blijkt nu? Op ons rooster staat geschreven ‘science et formation’, waardoor wij meteen dachten aan scheikunde. Gelukkig voor ons was het ‘wetenschap van het onderwijs’! Ik moet zeggen dat ik die les het interessantst vond van de lessen die ik nu heb meegemaakt.

De eerste week op school was dus alles behalve leuk en leerzaam, maar ik blijf optimistisch dus ik hoop dat er verandering in gaat komen. :)

Omdat mijn weerstand vorige week op een laag pitje was, heb ik me vrij rustig gehouden. Ik ben niet echt wat je noemt een huismus, dus zoek ik de gezelligheid op. En rustig en gezellig kunnen gemakkelijk samen: picknicken aan het strand of in het park, lekker terrasje pakken of naar de bioscoop gaan bijvoorbeeld. Gisteren hebben Anrien en ik (in onze topjes!) gevolleyd en het is ons gelukt om 376 keer over te spelen. Ik ben 3 jaar geleden gestopt met volleyen, maar ik kan me nu weer indenken waarom ik het altijd zo’n leuke sport heb gevonden!
Zo zie je maar, er is genoeg te doen hier, zelfs al ben je mank en grieperig! :)

Goed, alle ellende die je maar kunt hebben is hopelijk geweest. En maar goed ook, want komende week is het vakantieeeeeeeeeee! Vanavond heb ik een soirée des crêpes en daarna ga ik voor poging 2 met uitgaan in Montpellier..

Heel veel liefs en knuffels,

Lisanne


  • 28 Februari 2011 - 17:34

    Jolanda:

    Hallo Lieske! Gelökkig geit ut weer baeter met dien vutje en dien griepje. En as ik de foto's bekiek dan ammuseers dich dich good. Ut zuuet d' r huuel aantrekkelik oet daor aan ut strand en in de stad. As ik kóm dan weit ik zeker det weej ut huuel gezellig zulle hebben same! Ik kiék d'r naor oét! Kus van Jola

  • 28 Februari 2011 - 19:21

    Suus:

    Hee Lieve Lies!

    jaja...ik volg je reisverslagen nog trouw! vind het altijd zo leuk om ze te lezen;)
    had je neit genoeg aan de mooie zakdoekjes die ik je had gegeven? of konden die niet meer in de koffer?
    gelukkig gaat het weer beter met je.
    Xxx

  • 01 Maart 2011 - 16:40

    Mark D.:

    Ha Liesjies,

    Wat een leuk verslag weer!! Volgens mij heb je het naar je zin, ondanks die paar tegenslagen en ik denk ook dat het ergste nu wel geweest moet zijn! Iig veel plezier in je vakantieweek. Ik ga carnaval vieren, dus ik weet niet of ik in staat ben je volgende verslag goed te lezen, maar ik ga zeker mijn best doen. kijk ernaar uit!

    X Mark.

  • 03 Maart 2011 - 16:18

    Anja Moeder Van Anri:

    hey Lisanne, 't was wel even een pech-weekje voor jou. Fijn dat het nu weer beter gaat! Leuk om ook jou verhalen te lezen. Jullie zijn wel 2 leuke enthousiaste studenten, ha ha.
    Geniet maar fijn van deze maanden!
    liefs anja

  • 07 Maart 2011 - 11:52

    Esther Van Swelm:

    Heej lisanne

    Wat leuk dat je er het beste van maakt ondanks die stomme enkel van jou :P. Een weekje rustig aan kan geen kwaad. Kun je erna weer extra hard er tegen aan.
    leuke verhalen schrijf je en leuk om ze te lezen ;).

    Tot je volgende verslag :D.

    Xx esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 29270

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: