Hittegolf, jarig met Jola, stage en .... vakantie! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Hittegolf, jarig met Jola, stage en .... vakantie! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Hittegolf, jarig met Jola, stage en .... vakantie!

Door: vivelalisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 April 2011 | Frankrijk, Montpellier

Lang leve ‘kom ik er vandaag niet, dan kom ik er morgen wel’. Door deze typische Franse instelling had ik 1,5 week vakantie, terwijl ik eigenlijk stage had. Maar die was nog niet voor ons geregeld, omdat ons contactpersoon het wel tijd genoeg vond om op donderdag een stage te gaan zoeken voor de maandag erop. Dus wat doe je als je vrij bent en het ongeveer 30 graden is? Juist ja, naar het strand! Vier keer.
In het weekend hadden meer mensen dat idee, waardoor alle huurfietsen om 10.00 uur al vergeven waren. Achja, dan maar iets minder sportief, we gaan lekker met de bus. En bij de bushalte? Daar kwam de negatieve kant van ‘kom ik er vandaag niet, dan kom ik er morgen wel’. Er stonden honderden mensen te wachten op de bus die een keer in de twee uur komt. Drama dus.
Maar als je dan eenmaal een duik hebt genomen in de zee en je daarna met een Frans tijdschriftje op je handdoek ligt te zonnen, dan ben je dat weer snel vergeten! :)

Een ander lichtpuntje was dat ik vorige week dinsdag jarig was. Maandag is hier de studentenavond, dus dat was een mooi feestje met als hoogtepunt dat op de terugweg de hele tram ‘joyeux anniversaire’ aan het zingen was!

Op mijn verjaardag was mijn peettante Jolanda ook gekomen, waar ik al weken naar uit keek. Een hele mooie ring en een HEMA-rookworst (die trouwens heel lekker was!) kreeg ik als cadeautje, dus ik was helemaal in de wolken! En toen ze in die week ook nog de helft van mijn nieuw horloge wilde betalen, voelde ik me als een klein kindje die een ijsje kreeg! In de week dat zij hier was, heb ik haar de stad laten zien, en natuurlijk meegenomen naar de fameuze sapjesbar! En omdat het zo’n ontzettend lekker weer was, zijn we ook een paar keer naar het strand gegaan.
We hebben een hele gezellige week gehad, veel gekletst en lekker gegeten! En ik ben blij dat ik toch nog een beetje familie bij me had op mijn verjaardag. Nogmaals bedankt Jola!

Uiteindelijk hebben Anrien en ik nog wel een beetje stage gelopen, namelijk vorige week donderdag en vrijdag. Het was heel interessant, vooral omdat we lessen observeerden op een middelbare school in de achterbuurt van Montpellier. Daarbij komt dat het een van de vijf scholen in de stad is waar de leerlingen veel gedragsproblemen hebben, dus waar de nadruk van het doceren ligt op het aanleren van normen en waarden. Het viel me op dat de leerlingen heel direct zijn, maar dat ze niet moeten proberen om onbeschoft te zijn want dan hebben ze al bijna een proces verbaal aan hun broek hangen.

It’s the hardknock life in Montpellier, zoals jullie lezen. Vooral voor mij ;)

Ohwja, en om het verhaaltje compleet te maken, heb ik nu wéér twee weken vakantie. Pfff, wat moet ik toch met zoveel vakantie?! Oh, ik weet het al: VIEREN!!!!!

PS: Over precies één maandje ben ik alweer terug in ons kleine kikkerlandje! À bientôt alors! :)


  • 21 April 2011 - 18:13

    Anrien:

    En wie kwam er op jouw verjaardag nog extra vroeg haar bed uit? :)

  • 21 April 2011 - 18:14

    Lisanne Van De Vinne:

    Een blender! :D

  • 21 April 2011 - 19:47

    Anrien:

    en wie nog meer? ;)

  • 22 April 2011 - 07:55

    Linda:

    :) :) :)

    heb je ook vakantie als wij komen:P??
    en is het dan ook zo'n mooi weer,, om iedere dag na het strand te gaan??

    we moete btw ef contacteren over wat we allemaal mee moeten nemen:P? handdoeken bijv??

  • 28 April 2011 - 09:00

    Mark:

    Leuk leuk leuk!!:D

    XX

  • 04 Mei 2011 - 07:54

    Esther Van Swelm:

    Heej Lisanna

    Een late reactie op je verhaal maar evengoed een reactie hahahaa :P
    Lek verhaaltje en ook eluk dat je familie in de buurt had met je verjaardag. Doet je idd goed :D.

    En wat een vakantie zeg.... dat kan ik niet zeggen :P. Vooral deze maand niet maar goed....

    Geniet van de laatste paar dagen zie ik alweer :O. Wat gaat dat snel zeg !!!!
    Doe de groetjes aan Arcen ahahahahah :D.

    Groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 29240

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: