Familie, Q-Day, hersenkrakers en veel fietspech - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Familie, Q-Day, hersenkrakers en veel fietspech - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Familie, Q-Day, hersenkrakers en veel fietspech

Door: vivelalisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

05 Mei 2011 | Frankrijk, Montpellier

Coucou tout le monde!

De zomer hangt in de lucht en dat merk je aan alles en iedereen: de vogeltjes fluiten, het zonnetje lacht me iedere morgen toe, op mijn campus loopt iedereen vrolijk tegen elkaar aan te bonjouren en er is ongelofelijk veel te doen in de stad. Typisch gevalletje van: Why waste precious time sleeping when waking life is so much better?!

Gelukkig dachten mijn ouders en mijn oma er vorige week precies zo over. Ondanks dat we een prachtig huisje hadden, uitgerust met een zwembad (waar we echter alleen maar tegenaan konden kijken omdat het water nét iets te koud was..), een massagebad en een grote televisie voor de Royal Wedding, waren we iedere dag buiten te vinden.
Mijn vader dacht mij al te willen verrassen door maandagavond aan te komen zetten, maar uiteindelijk was ik het die hem had verrast want ik zat op de tram te wachten om uit te gaan toen ik onze auto voorbij zag rijden! Quelle coïncidence!
De volgende morgen zijn we samen naar Beziers gereden om mijn moeder en oma op te halen. Ik heb hen de stad laten zien (er moest natuurlijk ook gewinkeld worden, we blijven wel vrouwen), de nooit teleurstellende sapjesbar en een aantal plaatsjes buiten Montpellier.
Een plaatsje was nieuw voor me, Aigues-Mortes. Waar dat ‘mortes’ (=dood) vandaan kwam, was voor ons één groot raadsel want er waren genoeg mensen in het centrum. Een man vertelde ons passievol dat we absoluut een boottocht moesten maken door de Camargue, het landschap met wilde paarden en stieren. En daar kwam de aap uit de mouw, want die boottocht was mortes-saai!
Om was meer actie in de vakantie te gooien, zouden we een fietstocht maken naar het strand. Oma, 80 jaar en nog heel vief, vond het de eerste minuten prachtig.. totdat ze een helling af wilde gaan en viel. Na een liefdevolle zorg bij de apotheek voor haar wonden zijn we de fiets opgestapt en hebben we er toch nog een gezellige dag van gemaakt. Ik heb een hele gezellige week gehad en vond het fijn om weer even dat oude vertrouwde thuisgevoel te hebben. In Montpellier voel ik me ook erg thuis, maar jullie kunnen wel begrijpen dat het anders is met je familie erbij.

Afgelopen zaterdag was het Koninginnedag, het feest dat ik nooit heb kunnen vieren omdat ik altijd familiedag heb. Dit jaar was de eerste keer met een stel Nederlandse meiden en het was erg gezellig! In de Fitz (een Irish Pub) werkt een Nederlander die de saamhorigheid ook wel voelde: een hele avond Nederlandse gouwe ouwe meezingers, veel gelach en natuurlijk als logisch gevolg de polonaise! :)

Jullie zullen vast wel weten dat deze stage meer vakantie is dan studie, maar nu heb ik officieel vakantie. Nou, ik heb mijn hersenen eens flink laten kraken in de afgelopen twee weken. Ik heb het vroegere vakantiegevoel opgehaald door een paar potjes Rummikub te spelen, Anrien en ik hebben een museum bezocht over de geschiedenis van Montpellier, en ik heb zelfs de aanvraag voor mijn afstudeerstage de deur uit gedaan. Zo, dat is wel weer genoeg voor de rest van mijn verblijf hier..

Gisteren was het plan om weer eens lekker naar het strand te gaan, met de fiets. Alleen dacht de fiets van Anrien daar anders over en viel net buiten Montpellier uit elkaar. Stuur vier hulpeloze jonge dames met een kapotte fiets en je krijgt hulp van alle kanten. Mannelijk, om precies te zijn. Zo behulpzaam als iedereen was, de fiets was niet bereid om mee te werken. Natuurlijk lieten wij ons niet uit het veld slaan en hebben we gezellig aan de rivier de Lez gelegen!

Komend weekend komen mijn lieve vriendinnen Simone en Linda en daarna is al mijn bezoek geweest. Met pijn in mijn hart kan ik zeggen dat ik daarna nog maar 10 dagen van deze mooie stad kan genieten… En dat ga ik zeker doen!! :)

À bientôt!

Bisou


  • 06 Mei 2011 - 07:15

    Esther Van Swelm:

    Heej lianne

    Jammer dat het er alweer bijan opzit zeg!!! Maar super dat iedereen bereid is om even langs te koemn. Ze profiteren van het feit dat je in Frankrijk zit ahahaha.
    Hier hangt geen zomer in de lucht aangezien het herfst is. Andere kant van de wereld wa :P.

    Geniet van de latatse paar daagjes en van het lekkere weer!!!!!

    Groetjes Esther

  • 12 Mei 2011 - 15:50

    Mark D.:

    haha Mortes-saai:p nog steeds jaloers natuurlijk!!!!;) geniet van je laatste 9 dagen.

    XXXX Mark

  • 19 Mei 2011 - 14:16

    Gerda:

    Hallo Lisanne,

    Als moeder van Femke, die ook in het buitenland zit, heb ik je verhalen gelezen en gezien dat je bijna terug reist. Ik wil je een goede reis toewensen en heel veel succes verder.

    Groetjes Gerda

  • 21 Mei 2011 - 06:39

    Lisanne:

    Hoi Gerda,

    Wat ontzettend aardig van je om een berichtje achter te laten!
    Mijn avontuur zit er al op, wat ging dat snel zeg! Ik heb zoveel geleerd en meegemaakt, ik denk dat Femke dat ook zal zeggen als ze terugkomt. Want het is werkelijk een ervaring om niet te vergeten.

    Groetjes,

    Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 29234

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: