Home sweet Heimwee.. - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Home sweet Heimwee.. - Reisverslag uit Arcen, Nederland van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Home sweet Heimwee..

Door: vivelalisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 Mei 2011 | Nederland, Arcen

Thuis. Ongelofelijk. En wat mis ik Montpellier ontzettend erg. De bruisende stad, de gezellige terrasjes, het mooie strand, de sapjesbar, het slenteren, mijn vriendinnen.. Ik mis zelfs mijn hard bed, mijn te kleine kamertje, en mijn douche. Iedere morgen draai ik me iedere 20 seconden nog om in de douche om die knop in te drukken.. Ik heb gelukkig mijn vrienden en familie gezien, maar er mist iets..

Een week geleden, dag van vertrek, hield ik me voor dat ik over een weekje weer terug zou gaan zodat de pijn minder zou zijn als ik er achter zou komen dat ik echt hier blijf. Maar nee, alles wat ik nu wil, is terug.

Ondanks mijn verdriet, heb ik een heel fijn welkom-thuis gehad. Mijn vriendinnen hebben een prachtig spandoek voor mijn huis gehangen, zodat meteen heel Arcen er van op de hoogte was dat ik er weer was. Mijn ouders hebben mijn hele familie uitgenodigd en onder het genot van catering Cuisinique hebben we een gezellige avond gehad.

Na bijna 20 jaar thuis te hebben gewoond, was mijn buitenlandverblijf de ultieme uitdaging voor een dorpeling om in een grotere stad te gaan wonen. Mijn oma gaf mij drie woordjes mee:
1. Aanpassen
2. Doorzetten
3. Volhouden

Ik heb geleerd om te koken, te wassen, schoon te maken, belangrijke zaken te regelen en nog veel meer grijpbare dingen. Maar ik heb ook iets geleerd dat niet grijpbaar is, maar daardoor niet minder belangrijk: ontdekken wie ik zelf ben. In Nederland zat ik in een vast stramien, ik wist niet beter dan wat ik deed. Maar door deze ervaring ben ik er pas echt achtergekomen dat ik nieuwsgierig ben. Nieuwsgierig naar de wereld, naar de mensen, naar andere culturen. Op mijn kamertje voelde ik me opgesloten. Ik moest weg, op ontdekkingsreis.

Nu ik terug ben in Arcen, zijn het weer de drie woordjes van oma die me achtervolgen. En die woordjes neem ik ten harte, hoewel het op het moment even moeilijk is aangezien mijn gedachten constant in Montpellier zijn.

Een ervaring die ik nooit zal vergeten, dat is wat zeker is.

Mijn laatste woorden gaan uit naar jullie, mijn trouwe volgers. Ik vond het heerlijk om jullie up-to-date te houden en vond het iedere keer weer prachtig als ik een reactie kreeg. Merci mille fois!

Montpellier, je reviendrai!


  • 28 Mei 2011 - 09:41

    Niek:

    Lieve meid!
    Wat heb je er weer een mooi verhaaltje van gemaakt... Ik werd er bijna een beetje verdrietig van.
    ik hoop toch wel dat je die eeuwige glimlach die je altijd hebt nog wel behoudt voor als we weer een reunie houden ;)
    Met plezier terugkijken naar de leuke tijd meid :) En misschien kan je nog wel eens terug!

    -xxx-

  • 28 Mei 2011 - 16:46

    Lluisa:

    Oh keimooi Lisanne! Sterkte nu je terug thuis bent ik denk dat ik het ook lastig ga hebben eens ik trg in Belgie ben :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 29235

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: