Verrassingen, lachspierversterkers en frustraties - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Verrassingen, lachspierversterkers en frustraties - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Verrassingen, lachspierversterkers en frustraties

Door: vivelalisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 April 2011 | Frankrijk, Montpellier

Lieve lezers,

Het is alweer 2,5 week geleden sinds ik voor de laatste keer een verslagje heb gedaan, maar ik leef nog! Om eerlijk te zijn, heb ik mijn ontdekkingsreis een beetje op een laag pitje gezet de laatste weekjes. Ik zou wel kunnen vertellen hoe ongelofelijk saai het weer was op school, vooral in de lessen elektriciteit, energie en wiskunde, maar daar wil ik buiten schooltijd liever niet aan denken en ik geloof dat jullie er ook niet blijer van worden.

Gelukkig is de school mij nog een beetje tegemoet gekomen en heeft mij werkelijk verrast:
- Onverwacht had ik op één dag maar twee uur college in plaats van zes!
- Ik heb voor de eerste keer een gestructureerd hoorcollege bijgewoond! Helaas was het maar een eendagsvlieg.
- Ik kreeg zómaar een complimentje van mijn FLE-docente toen ik een antwoord goed had.
- Afgelopen donderdagavond tijdens taalles hebben we een spelletje gespeeld! (in Nederland heb ik die al twintig keer gespeeld, maar toch.. ;))

Mijn dank is groot.

Verder heb ik gemerkt dat ik de Franse mensen mijn hele leven de hand boven het hoofd heb gehouden door te zeggen dat zij wel Engels begrijpen en praten, maar het gewoon vertikken. Ik zeg het één keer, zodat het duidelijk is voor iedereen: ‘Zej doont unzerstent ennysieng!’
Anrien en ik hebben koor op de woensdagmiddag en meneer vond het wel leuk om een keer in het Engels te zingen. En dan is het heel moeilijk om je lach in te houden als hij zingt ‘ien ze warmz ov ze grez’.
Maar de lachwekkendste opmerking was wel de vertaling tijdens de pubquiz van een Amerikaanse film die binnenkort in de bioscoop komt: ‘Crier pour’. Raad maar welke film dat het kan zijn! ;)

Ohja, buiten Engeland weten de Fransen ook niets van Nederland af. Een restaurant dat ‘Hollandais Sports Bar’ heet, waar alleen maar Belgisch bier wordt geschonken? Natuurlijk was ik nieuwsgierig naar het Nederlandse tintje eraan, buiten een paar oranje pilaren en krukjes. Wat blijkt? De meneer die de menukaart heeft ontworpen was een Nederlander. Goed heeft hij zich dus niet echt verdiept in de Nederlandse keuken, want dan stonden er wel kroketten en HEMA-rookworsten op de kaart!

En dan een verhaaltje over het kamertje naast me dat al leeg staat vanaf dat ik hier ben. Ofja leeg, het is de opslagruimte voor Anrien haar verloren dingen zoals een gloednieuwe pan en een dossier. Maar sinds twee weken hoor ik rare geluiden op het kamertje… Maar de aap kwam al gauw uit de deur (?), want ik heb een buurmeisje! Super leuk natuurlijk, als ze zou ophouden met vals zingen onder de douche als ik wil slapen en als ze geen fluit zou spelen. Heb ik weer.

Zo, mijn klaagmuur is weer vol en mijn frustraties zijn eruit. :)

Verder ben ik hier heel gelukkig, vooral rond deze tijd want ‘le printemps est arrivé’! Ik voel me heel erg op mijn plaats en geniet van iedere seconde want tijdvliegjes houden van een boog (time flies like an arrow!).

Heel veel liefs,

Lisanne


  • 05 April 2011 - 08:14

    Tante Rie:

    Ik lees het wel, je vermaakt je prima daar. Heb je nog wel zin om terug te keren naar dat saaie Arcen? Zal wel weer wennen zijn!
    Je hebt wel leuke weken in her verschiet o.a. je verjaardag en de komst van Jolanda. Ik heb van haar gehoord dat ze van alles op het programma heeft staan.
    Je had foto's gevraagd van Nancy's surprise party. Nou die party was hardstikke leuk maar ome Mat heeft per ongeluk alle foto's gewist! Heb wel aan Nancy gevraagd voor foto's maar zij is niet zo vlug in die dingen(zij moet ze ook nog van iemand anders krijgen)
    Ik beloof je direct een foto van onze nieuwe wereldburger te sturen als het zover is.
    Wij wensen je een hele fijne verjaardag en veel plezier met Jolanda
    Groetjes
    Tante Rie

  • 09 April 2011 - 20:08

    Noah:

    Hallo Lisanne,
    Wij zijn nu de verjaardag van mijn vader aan het vieren. Dat is heel leuk.
    De mannen zijn lekker biertjes aan het drinken.vind je het leuk daar.Jola en opa zijn er nu ook.we zijn met 30 man
    Plus 3 kinderen.Jola kjell en ik gaan 29 april naar de 4 live show van Xfactor.
    Ik verheug me er erg op.meschien kom ik en Jola en kjell op tv.
    Gr. Noah

  • 09 April 2011 - 20:14

    Lisanne Van De Vinne:

    Hoi lieve Noah,

    Wat ontzettend leuk dat je weer een berichtje achterlaat!

    En je boft maar weer hoor, met zo'n lieve tante als Jola! Als de uitzending op internet komt, dan ga ik hem vanuit hier bekijken. Beloof je me wel dat je even naar de camera zwaait?

    Hier is het heel erg leuk, maar ook erg warm! Dit hele weekend 30 graden, dus de zomer is hier al aangebroken.

    Dinsdag komt Jola mij bezoek brengen, op mijn verjaardag! Daar heb ik ontzettend veel zin in, dan heb ik toch een beetje familie bij me :) Want die mis ik toch wel hoor! Dan gaan we een hele week leuke dingen doen en vooral veel kletsen want daar zijn we ook goed in.

    Doe je papa, mama, Kjell en Jola heel veel groetjes van me?

    Kusjes!

  • 12 April 2011 - 15:43

    Anneme En Ad:

    Hallo Lisanne,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er nog een leuke dag van.
    Maar dat zal best lukken als we jouw avonturen zo lezen.
    Nog een paar weken, en je komt al weer naar huis.
    Dus geniet van de zon en het goeie Franse leven zo lang je nog daar bent.

    Groeten uit Baarlo van
    Annemie en Ad

  • 12 April 2011 - 16:24

    Karin En Noah:

    hoi Lisanne,

    gefeliciteerd met je verjaardag,
    heb je van jola al een leuk cadeau
    gekregen.20 is nog best jong.
    hopelijk ga je leuke dingen doen !!!!!!!
    gr.karin en noah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 12 April 2011 - 16:25

    Karin En Noah:

    hoi Lisanne,

    gefeliciteerd met je verjaardag,
    heb je van jola al een leuk cadeau
    gekregen.20 is nog best jong ps mijn vader is 2 keer zo oud
    hopelijk ga je leuke dingen doen !!!!!!!
    gr.karin en noah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 14 April 2011 - 10:11

    Edwin:

    Wat Kinse t toch allemoal leuk schrieve lisanne! :D Dig allemoal met dien avontuurtjes doar.. Ik mis dig hee ouk!
    Still following you!

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 29241

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: