Scheikunde, leuke beer, koken en creatief douchen - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Scheikunde, leuke beer, koken en creatief douchen - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Scheikunde, leuke beer, koken en creatief douchen

Door: vivelalisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 Februari 2011 | Frankrijk, Montpellier

Lieve mensen,

Ik ben nog niet eens één week in deze prachtige stad, maar ik heb al zoveel meegemaakt!

Sinds mijn aankomst hebben Anrien en ik formele zaken afgewisseld met vrije tijd.

We hebben ons aangemeld bij de IUFM de Montpellier (lerarenopleiding). We moeten namelijk een vakkenpakket samen gaan stellen voor de komende 3,5 maand. Maar omdat dit semester al 2 weken aan de gang is, waren er niet veel vakken te kiezen. Resultaat: Scheikunde en zangles voor Lisanne! Wel lachen natuurlijk, totdat je weet dat je ook nog tentamens moet maken.. En die zullen in juni zijn, dus we moeten hoogstwaarschijnlijk een aller-retourtje boeken voor de tentamens.

Gelukkig heb ik twee weken de tijd om bij te komen van de schrik, want dan beginnen mijn lessen pas. En als ik dan drie dagen les heb gehad, kan ik weer twee weken acclimatiseren. Wat kan het leven vervelend zijn toch?

Afgelopen week hebben Anrien en ik al veel de toerist uitgehangen. We zijn naar het centrum gegaan en hebben gerelaxed in de zon op verschillende pleinen. Verder zijn we naar de gratis dierentuin gegaan! In die dierentuin hebben we vanalles gezien, maar het toppunt was toch wel een bruine beer die een kuil had gegraven om vervolgens heerlijk te gaan bruinbakken in de zon!

Als je niet wilt weten dat het hier overdag ongeveer 17 graden is, de zon volop schijnt en er geen wolkje te bekennen is, dan moet je de volgende regel vooral niet lezen:
'Overdag is het hier ongeveer 17 graden, de zon schijnt volop en er is geen wolkje aan de lucht!'

In mijn vorige reisverslag had ik geschreven dat mijn bed hard was en dat mijn douche koud is. Ik begin gelukkig steeds beter te wennen aan het matras en de douche is heerlijk warm! Net op die dag was de boiler kapot haha. Maar omdat mijn douche werkt zoals in het zwembad (indrukken om 30 seconden water te krijgen), moet ik creatief douchen: met de knie tegen de knop zodat de kraan open blijft staan. Het staat een beetje gehandicapt, maar het gewenste effect is er wel en daar gaat het om ;)

Omdat dit de eerste keer in mijn hele 19 jaar is dat ik op mezelf woon, is het heel erg wennen om geheel op mezelf aangewezen te zijn. Maar gelukkig is Anrien er en zonder enige kookervaring krijgen we het toch voor elkaar om eetbare en gezonde maaltijden klaar te maken. En we vinden het nog leuk ook!!

Als Anrien weg is, dan ben ik alleen en dat vind ik helemaal niet fijn. Mijn buren zijn wel heel aardig en maken graag een praatje, maar ze kunnen tot nu toe niet tippen aan de warmte die ik van mijn familie en vrienden krijg. De avonden zijn lang en ik ben iedere morgen blij dat de nacht voorbij is. Dan is het weer een mooie dag en word ik wakker met een lach :)

Om de avond iets korter te maken, gaan Anrien en ik vanavond voor de eerste keer Montpellier by night ontdekken. Benieuwd hoe dat is!

Morgen krijg ik de uitslag van de instaptoets die ik op de dag van aankomst heb gemaakt. Vol verwachting klopt mijn hart..

Tot snel iedereen!!

Heel veel liefs,

Lisanne

  • 06 Februari 2011 - 17:54

    Tim:

    Leuk leuk Jane!
    En ik maar denken dat jij juist van lange nachten hield!

  • 06 Februari 2011 - 23:13

    Lisanne Van De Vinne:

    Nee Tim, ik houd van 'long hair' ;)

  • 07 Februari 2011 - 23:27

    Tim :

    dank u dank u. You can ride the elephant ;)

  • 08 Februari 2011 - 11:25

    Mark D.:

    Hoe super leuk weer!!! Die beer is super grappig, moest er hard om lachen!!;-) Verders bedankt voor de heads up over die zin van 17 graden en geen wolkje aan de lucht, het is maar goed dat ik die niet gelezen heb!:D

    Kijk weer uit naar de volgende!

    kusss xx

  • 08 Februari 2011 - 13:03

    Loesje:

    Maedje,
    Waat ein verhaole. Ik bin beniejd wie lang desse det vol geis halde :P Maar zoe te hure hesse t nog neet zoe druk. Ik schaam mich ein bietje det ik noow pas op dien site kiek, maar ik vergoot ut steeds weer! Gelukkig heb ik dr noow wal aan gedach. Ech leuk um dien verhäölkes te laeze. Ik haop desse t doa nao dien zin hes en kins winne aan de nachte diesse allein bis. Liek mich soms bes lekker um ff lekker gans allein te zien en lekker niks te doon. Maar ik weit zeker desse t dao nao dien zin geis hebbe. ;) Bin beniejd nao de oetslaag van dien toets. De zals m toch zeker wal gehaold hebbe??
    Bin beniejd nao dien volgende verhäölke!!
    Leefs,
    xxx

  • 08 Februari 2011 - 13:30

    Peperoompje:

    Hoi Lisanne,

    Je bent nu één week in Frankrijk (en dus ook 1 week van huis) en ik zie dat je het goed naar je zin hebt.
    Denk niet te veel aan het thuisfront want daar ben je weer snel genoeg.
    Geniet van de tijd aldaar want voordat je het weet is het alweer voorbij.
    Je hebt een leuke omgeving met fantastisch weer wat alleen nog maar beter wordt.
    Je kunt je nu alvast inleven/voorbereiden op een leven op kamers.
    Veel succes en plezier maar vergeet vooral niet waarom je hier bent !!!!

    Knuf van je peperoompje

  • 08 Februari 2011 - 18:19

    Loesje:

    Waorum kin ik mich neet aanmelde veur dien mailingliest? Hes dich mich al aangemeld of wie werkt det? Dr steit det t of n onjuus adres is (wat neet kin) of det ik al aangemeld bin. Maar ik heb nog noeit n mail gekrege desse wat geschreve hads. Help?
    xxxx

  • 08 Februari 2011 - 19:06

    Lisanne Van De Vinne:

    Ha Loesje!

    Ik weit auk neet wat dr verkierd is gegaon, maar had dich nog neet in de mailinglist gezet dus vind ut waal vremp. Maar noow heb ik dich dr beej gevoegd, dus als ut good is, krieg se beej mien volgende reisverslaag un berichtje!

    Leefs!

  • 09 Februari 2011 - 09:42

    Lonneke:

    Hee Lisanne,

    Leuk desse zoe creatief bis met dien verheulkes. As ik mich vervael kin ik dan efkes jaloers zien op dich. 17 graden, des toch wal wat anders dan hee in Nederland. Al begint hee ok al iets van ein zunke te schiene.

    Ik loos net t berichtje van Loes en detzelfde probleem heb ik ok. Dus asse mich misschien ok zous wille toevoegen dan kin ik dich blieve volge;)

    Ik wens dich huul vuul plezeer en succes de kommende tied en haop desse de toets hes gehoald;)

    Leefs Lonneke

  • 09 Februari 2011 - 19:20

    Familie V.d Walle:

    Hallo lisanne,

    Hoe is het nu in Frankrijk bij het studeren in montpellier.
    Wij vinden het heel leuk om op jouw website te kijken.

    Groetjes: familie v.d walle

  • 10 Februari 2011 - 17:24

    Noah Van Der Walle:

    Hallo lisanne,
    Hoe gaat het in frankrijk is het
    Mooi weer? Hier regent het nu.
    Zondag gaan we carnaval vieren
    Groetjes noah

  • 13 Februari 2011 - 20:34

    Tante Kwark:

    Ha Lisanne

    Bedankt voor je lieve kaart die je me gestuurd hebt voor m'n verjaardag.
    De kwarktaart is natuurlijk op maar die houd je tegoed.
    Ik volg je blog met regelmaat want ik vind je verhalen en foto's leuk.
    Ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad met de stad by night en ik kijk alweer uit naar je volgende avontuur.

    Heel veel liefs en groetjes Claud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 29269

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: