Vino, empanadas, cerros y mucho más! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Vino, empanadas, cerros y mucho más! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Vino, empanadas, cerros y mucho más!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

11 Augustus 2014 | Argentinië, Salta

Sprakeloos. Geen enkel woord kan mijn gevoel omschrijven over het Noordwesten van Argentinië. De woorden "prachtig", "geweldig" of "magisch" doen allemaal tekort aan de omgeving van Salta. En als woorden tekort schieten, dan is het enige wat je kunt doen voor je uit staren met een grote glimlach en een traantje van geluk.

Toen ik namelijk in Salta was, stuurde de Australische Eddie (ontmoet in Mendoza) een berichtje dat hij er ook was samen met de Engelse Tom. Toen ik bij hun hostel aankwam, hadden zij een fantastisch plan: een vierdaagse roadtrip in de omgeving van Salta. Hell yeah!

Gekleed in prachtige hippieshirts en vergezeld door onze roze teddybeer Alfonzo was onze eerste bestemming dè wijnstreek Cafayate. De mooiste route van mijn leven volgde. Canyonachtige bergen met wel vijftien verschillende kleuren namen mijn adem meerdere malen weg. Geen enkele foto doet recht aan de schoonheid van deze route, zo overweldigend was het. 
Eenmaal in Cafayate aten we de lekkerste "empanadas" ooit onder het genot van een plaatselijk wijntje. Het was absoluut de mooiste dag in Argentinië tot nu toe.

De tweede dag sloot een andere Engelse jongen aan, Chris. We bezochten een ruïne gebouwd door de Inca's, heel indrukwekkend. Daarna reden we via een onverharde weg door weer een prachtige omgeving waar condors vlak over de auto's vlogen en wilde paarden zomaar de weg overstaken. We kwamen uiteindelijk uit bij een kloof tussen twee bergen. Wat we de dag ervoor van veraf hadden gezien konden we nu van heel dichtbij bekijken en beklimmen.

Vanuit het Zuiden van Salta gingen we de derde dag naar het Noorden ervan. We reden die dag ongeveer 500 km, maar het maakte allemaal niet uit want het uitzicht was zo mooi! Toch trakteerden we ons op een verwarmd buitenzwembad tussen bergen en daarna op de typische gerechten uit het noorden: lama en quinoa (een soort van couscous). 

De laatste dag werd ik misselijk en met hoofdpijn wakker. En nee, niet door de "fondo blanco's", maar door het hoogteverschil. In mijn hostel vroeg ik naar een apotheek, maar ze verwees me door naar een vrouw die cocabladeren verkocht. Hier moest ik op kauwen en ik kon helemaal fris en fruitig verder. Op naar de Salinas Grandes, de grootste zoutvlakte in Argentinië. We kwamen nog voorbij de Cerro de los Siete Colores, een heuvel met zeven verschillende kleuren. Echt prachtig. Helaas was het heel bewolkt bij de zoutvlaktes waardoor het niet zo indrukwekkend was als gehoopt. Maar dan nog was de route ernaartoe prachtig.

Terug in Salta checkten Tom en ik in bij Loki, een soort van partyhostel buiten het centrum. Daar hebben we een mooie afsluiter gehad met beerpong. Helaas verloren, maar het was heel gezellig! De volgende dag hebben we met een hele groep aan het zwembad genoten van het heerlijke weer.

Vandaag ga ik nog even door Salta lopen en dan gaat vanavond mijn reis naar het Noordoosten van het land beginnen!

Besos van Lisanne

  • 11 Augustus 2014 - 15:04

    Ria Christis:

    Hoi Lisanne, wat een prachtig verhaal weer! We genieten een beetje met je mee. Op onze familiedag zullen we ongetwijfeld veel meer horen. Nog veel plezier!

  • 11 Augustus 2014 - 19:37

    Jolanda:

    Ha Lieske, geweldig! Geneet nog van de letste twieë waeke, want dan begint ut echte laeve weer. Kinse weer gaon spare veur de vollegende reis want volleges mich hebse de smaak waal te pakke! Tot op de femiliedaag, leefs van Jola

  • 11 Augustus 2014 - 21:59

    Mamski En Daddy:

    Wat weer een prachtig reisverslag Lies, het is op en top genieten... Heel veel plezier en gezelligheid op je verdere trektocht :-)) Kus en knuffel van ons!!

  • 18 Augustus 2014 - 09:22

    Janneke:

    Wat een mooie verhalen! ik ben jaloers! Geniet van je laatste weekje alweer. Maandag begint het toch echt weer allemaal... haha eens kijken hoe dat je weer gaat bevallen. ;-)
    genieten!!! proost!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 29227

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: