Bienvenidos amigos - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Bienvenidos amigos - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Bienvenidos amigos

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

05 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Over precies één week is het na zes maanden wachten eindelijk zo ver, mijn reis naar Argentinië. Het land van de tango en de gaucho's, maar ook van de prachtige en gevarieerde natuur. En natuurlijk de Spaanse taal. Reden genoeg om op ontdekkingsreis te gaan!

Zes maanden vlogen voorbij! Vorig jaar zomer wist ik al dat ik deze zomer alle weken vakantie weg wilde, ver weg. Pas na Kerst heb ik de knoop doorgehakt en geboekt, toch wel fijn zo'n dertiende maand ;)

En toen kwamen de voorbereidingen. De Lonely Planet heb ik praktisch uit mijn hoofd geleerd en ook andere reisboeken heb ik nieuwsgierig gelezen. Documentaires over "de dwaze moeders",  Evita, Che Guevara, maar ook over het land van natuur en cultuur heb ik gekeken alsof ik er zelf bij was. Maar de voorbereiding was niet altijd een pretje.. En dan heb ik het over één specifiek onderdeel: de spuitjes! Van dat "stoer zijn dat ik helemaal alleen op reis ga" bleef voor die negen spuitjes vrij weinig over!

De invulling van mijn reis heb ik voor de helft vast staan. Als ik land ik Buenos Aires dan ga ik daar eerst één week Spaans en de tango leren. Ik slaap in een studentenresidentie dus genoeg mensen om mee te oefenen.
Vervolgens reis ik door naar de twee na grootste stad van het land: Córdoba. Hier ga ik twee weken vrijwilligerswerk verrichten in een kinderdagopvang en verblijf ik bij een gastgezin.
Daarna heb ik nog ongeveer drie weken de tijd om het Noorden van Argentinië te bezoeken. Hier staat nog niks van vast, wie weet ga ik ook wel de grenzen over naar één of meer van de vijf buurlanden. Ik zie wel waar de Argentijnse wind mij naartoe blaast ;)

Maar voor het zo ver is ga ik nog één weekje genieten hier. Afspreken met vrienden en vriendinnen, voetbal kijken (welke finale zal ik zien in Argentinië?) en het schooljaar afsluiten. En dan ben ik er helemaal klaar voor. Vamos!

Besos,

Lisanne

  • 05 Juli 2014 - 09:21

    Jolanda:

    Ha Lieske,
    Ik wins dich un super sjieke reis en ik bin beniejd naor dien verhaole. Leefs van Jola

  • 05 Juli 2014 - 19:56

    Tante Rie:

    Hoi Lisanne,
    Wij hopen dat je een onvergetelijke mooie vakantie tegemoet gaat. Zo te lezen zit dat wel goed. Wij zullen je volgen door jouw reisverslagen te lezen. Heel veel plezier en let op jezelf!

  • 06 Juli 2014 - 21:13

    Janneke:

    He Lisanne,
    Super leuk om je straks een beetje te kunnen volgen! Echt gaaf wat je allemaal gaat doen. We sluiten vrijdag gezellig het schooljaar af en dan kan je gaan genieten aan de mooie avontuur! Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Lisanne

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 29177

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Argentinië

01 Februari 2011 - 21 Mei 2011

Montpellier

Landen bezocht: