Adiós Argentina, suerte! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu Adiós Argentina, suerte! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lisanne van de Vinne - WaarBenJij.nu

Adiós Argentina, suerte!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 Augustus 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Na zes weken vakantie waarvan drie weken meewaaien met de Argentijnse wind is het dan morgenvroeg toch weer tijd om naar huis te gaan. En ik had nog zoveel dingen willen zien en meemaken want wat is Argentinië een prachtig land! Om verliefd op te worden.
Maar toch heb ik ook wel zin om weer thuis te zijn en weer aan het werk te gaan (maandag alweer!). En dan vooral ook om weer even (heel even dan) gezond te zijn. Ik heb de afgelopen drie weken namelijk iedere avond goed geprofiteerd van de heerlijke steaks en wijnen. Tijd voor groente en fruitsapjes!

Na mijn weekje in Salta ben ik naar het Noordoosten gegaan. Tijdens de busrit van 24 uur heb ik de Nederlandse Marie-Louise leren kennen. Met haar heb ik twee dagen in Iguazu doorgebracht.
De eerste dag gingen we naar Brazilië om de ene kant van de immens grote watervallen te bekijken. De Braziliaanse kant heeft een panorama-uitzicht op de watervallen, en jeetje wat een uitzicht zeg! Je kunt kilometers lang wandelen door een prachtig natuurgebied en om iedere hoek is weer een nieuwe waterval om te zien.
De tweede dag bekeken we de watervallen van dichterbij aan de Argentijnse kant. En dan ook wel van héél dichtbij, want we hebben een goede douche genomen tijdens een boottocht die door de watervallen ging! Gelukkig had ik een extra setje kleren mee.

Na deze twee dagen had ik nog 6 dagen in Buenos Aires. Ik vond de stad zo geweldig de eerste keer dat ik besloot er nog wat langer heen te gaan. Op aanraden van andere backpackers heb ik een partyhostel geboekt, wat een ervaring. Ontzettend gezellige kamergenootjes met wie ik veel leuke dingen mee heb gedaan. Zo ontstond ook het plan om een voetbalwedstrijd van de top van Argentinië te kijken. Op naar het stadion, maar helaas kwamen we niet de beveiliging door (tja, we hadden ook geen kaartje...). Dan maar een andere ingang proberen. Na vele pogingen is het ons toch gelukt om een beveiliger om te kopen. Voor 5 euro per persoon (ipv 50 euro) hebben we de wedstrijd van River Plate tegen Rosario Central gezien. Normaal gesproken ben ik geen voetbalfan, maar de sfeer die in dit grootste stadion van Argentinië hing was fantastisch!

De rest van de dagen heb ik lekker door de stad gewandeld, een concert van een percussieband gezien, een rondleiding gehad door het werkpaleis van de president, maar vooral ook veel lol gehad in de avond. Vanavond ga ik nog naar een tangoshow onder het genot van een steak en een flesje wijn. Feestend de vakantie afsluiten, precies wat het was: één groot feest!

Hasta la próxima Argentina! Adiós, suerte!

• 20 Augustus 2014 - 17:53

Ome Jan Peters Out Blierk:

Heb je verhalen goed kunnen volgen en het lijkt mij een enorme ervaring, geweldig.
    Maar waarom laat je ons zolang in het onzekere.
    Zien we de argenteinse banditos al op de familiedag? Ik ga er vanuit dat je de jacht goed hebt afgesloten.
    Groetjes ome Jan oet blierick. sst

• 20 Augustus 2014 - 19:39

Ria Christis:

Een hele fijne terugreis en tot zaterdag dan horen we wel meer verhalen!